وبلاگ ویا دولوپرز

آخرین اخبار حوزه تکنولوژی و مطالب مربوطه

اثر زیبایی – کاربرد پذیری

فروردین 17, 1398    

اثر زیبایی – کاربرد پذیری اثر زیبایی و کاربرد پذیری یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت .این یک ناکامی آشنا در تست کاربردپذیری مدیران است : شما کشمکش یه کاربر را با یک زیر مجموعه رابط کاربری بهینه مشاهده می کنید که با خطاها و موانع زیادی رو به رو شده است . سپس هنگامی که که از کاربر می خواهید تا در مورد تجربه خود…    ادامه مطلب 

نکاتی در خرید دامنه

فروردین 14, 1398    

نکاتی در خرید دامنه دامنه و هاست سرویس های مورد نیاز برای نمایش یک سایت می باشند . نام دامنه در واقع اسم و آدرس سایت شماست. کاربران با وارد کردن نام دامنه در مرورگر ، وارد وب سایت شما می شوند. اگر سایت را مانند یک خانه در نظر بگیریم دامنه آدرس آن است . در مقاله ” هاست و همه چیز درباره آن ” به طور مفصل به شرح هاست…    ادامه مطلب 

چطور و از کجا برنامه ‌نویسی را شروع کنیم؟

فروردین 13, 1398    

چطور و از کجا  برنامه ‌نویسی را شروع کنیم؟ هدف این مقاله آسان و در دسترس ساختن یادگیری برنامه نویسی برای همه افراد است .   سؤالات متداول : چه زبانی برنامه نویسی باید یاد بگیرم ؟ برای چه زبان برنامه نویسی فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد ؟ محبوب ترین زبان های برنامه نویسی چه زبان هایی هستند ؟ تاپ ترین زبان های برنامه نویسی اگر به دنبال تاپ ترین و…    ادامه مطلب 

سیستم مدیریت محتوا یا سی ام اس (CMS) چیست؟

فروردین 12, 1398    

سیستم مدیریت محتوا یا سی ام اس (CMS) چیست؟ CMS یا Content Management System به معنای سیستم مدیریت محتوا می باشد.به عبارت دیگر CMS یک سیستم نرم افزاری است که صاحب یک کسب و کار می تواند به وسیله آن محتوای خود را مدیریت کند. برای استفاده از CMS نیازی به هیچ دانش برنامه نویسی و کامیپوتر نیست .بنابراین هر فردی و با هر تحصیلاتی می تواند از آن استفاده کند. از این سیستم…    ادامه مطلب 

MVP چیست ؟

فروردین 11, 1398    

MVP چیست؟ یکی از مهم ترین مفاهیم در هر کسب و کار MVP  یعنی حداقل محصول قابل عرضه است . MVP مختصر شده Minimum Viable Product می باشد . به عبارت دیگر MVP به حداقل محصول قابل عرضه و یا حداقل محصول پذیرفتنی و به عنوان ابزاری برای تست فرضیه ها گفته می شود.  استیو بلنک ام وی پی را اینگونه تعریف کرده است : «کمترین ویژگی‌هایی که می‌توان با کمک آن…    ادامه مطلب 

چند نفر گیمر در ایران داریم ؟

فروردین 10, 1398    

چند نفر گیمر در ایران  داریم ؟ گیمرها همه جای دنیا هستند . در ایران هم مانند هر کشور دیگری صنعت گیم رشد قابل توجهی داشته است. بسیاری از فعالان در عرصه بازی و بازی سازی با شناخت سلیقه کاربران در رده های سنی مختلف توانسته اند در آمدهای بالایی را بدست آورند. آمارهای رسمی نشان می دهد صنعت بازی های رایانه ای در ایران ، در هر سال حدود 4 هزار…    ادامه مطلب 

۵ اصل طراحی تجربه کاربری خوب

فروردین 9, 1398    

۵ اصل طراحی تجربه کاربری خوب طراحی تجربه کاربری خوب نقش بسیار مهمی در ایجا یک محصول خوب دارد اما  تجربه کاربری (UX) چیست ؟ تجربه کاربری چیست ؟ هنگام استفاده از هر محصول هر چیزی که می بینیم ، حس می کنیم و یا احساسی که نسبت به آن داریم تچربه کاربری یا UX نامیده می شود . تجربه کاربری در واقع شامل رفتارها ، احساسات و نگرش کاربر نسبت به…    ادامه مطلب 

5 راه برای حرکت دادن یک شی سه بعدی در یونیتی

فروردین 8, 1398    
انواع روش های حرکت اشیا سه بعدی در یونیتی

5 راه برای حرکت دادن یک شی سه بعدی در یونیتی راه های خیلی زیادی برای حرکت دادن اشیا تو یونیتی وجود داره اما تو این مقاله قصد داریم پنج تا از رایجترین روش های حرکت رو برای یک شی سه بعدی بررسی کنیم . و ببینیم در تو هر موقعیت بهتره از کدوم روش استفاده کنیم. همه اشیا در یونیتی ، کامپوننت transform رو دارن. از این کامپوننت برای ذخیره سازی…    ادامه مطلب 

آموزش خروجی گرفتن اندروید در یونیتی

فروردین 6, 1398    
اموزش بازی سازی با موتور یونیتی

آموزش خروجی گرفتن اندروید در یونیتی تو این مقاله قصد داریم خروجی اندرویدی از یونیتی بگیریم و فایل .apk رو تولید کنیم . قدم اول : دانلود و نصب اندروید sdk و jdk از طریق لینک زیر میتونید SDK و JDK رو دانلود کنین : ملزومات برنامه نویسی اندروید jdk رو نصب کنید. محتوا sdk دانلود شده رو داخل پوشه دلخواهتون از فشرده سازی خارج کنین. قدم دوم : خب حالا داخل…    ادامه مطلب 

چرخه حیات توابع رویداد در یونیتی

فروردین 5, 1398    
اموزش بازی سازی با موتور یونیتی

چرخه حیات توابع در یونیتی روند اجرایی توابع رویداد کدنویسی تو یونیتی مثل بقیه برنامه ها نیست که کدها پیوسته داخل یک چرخه اجرا بشن تا کارشون تموم بشه . در عوض یونیتی توابعی داره که با فراخوانی یک تابع مشخص کنترل رو به متن میده تا کار خواسته شده رو انجام بده. زمانی که کار یک تابع تموم شد کنترل به یونیتی بر میگرده. این توابع مشخص به نام توابع رویداد…    ادامه مطلب