وبلاگ ویا دولوپرز

آخرین اخبار حوزه تکنولوژی و مطالب مربوطه

پریفب (Prefab) در یونیتی چیست ؟

اموزش بازی سازی با موتور یونیتی

پریفب (Prefab) در یونیتی چیست ؟ تو این مقاله کوتاه قراره بفهمیم پریفب (Prefab) در یونیتی چیه و کجا کاربرد داره . فرض کنین که میخوایم بازی مثل کلش اف کلانز بسازیم. تو بازی ما به برج های مراقبت احتیاج داریم .پس همچین چیزی میسازیم : وقتی بازیکن بازی رو شروع میکنه ، معمولا اولش هیچ برجی تو بازی هنوز نیست. ولی ما میخوایم برج هارو یکجایی ذخیره کنیم و بعدا با…    ادامه مطلب 

اشیا (GameObjects) و اجزا (Components) در یونیتی

اموزش بازی سازی با موتور یونیتی

اشیا و اجزا در یونیتی تو مقاله های قبلی با موتور یونیتی اشنا شدیم . فهمیدیم که یونیتی یک موتور بر مبنا اجزا یا همون Component-based هست . اما اینکه این چیه و چجوری باهاش کار کنیم رو تو این مقاله بررسی میکنیم. اشیا (GameObjects) اشیا مهمترین بخش در یونیتی هستن. هر چیزی که تو بازی وجود داره یک شی حساب میشه. هر چند که یک شی خودش به تنهایی نمیتونه کاری…    ادامه مطلب 

چه زمانی باید تجربه کاربری را اندازه گیری کنیم ؟

چه زمانی باید تجربه کاربری را اندازه گیری کنیم ؟ در مقاله ” چطور تجربه کاربری را در محصول اندازه بگیریم؟” به شرح دلایل اندازه گیری تجربه کاربری و چگونگی اندازه گیری آن پرداختیم . اما در ادامه قصد داریم زمان مناسب برای این اندازه گیری را بیان کنیم. زمان اندازه گیری تجربه کاربری در زمان راه اندازی محصول : قبل از دادن برنامه به کاربران آن را برای دریافت داده ها…    ادامه مطلب 

بنچمارک چیست ؟

بنچمارک چیست ؟ شاید تا همین چند سال پیش به راحتی می توانستیم دو تلفن همراه هوشمند و یا دو کامپیوتر را با هم مقایسه کنیم زیرا تنها شاخص هایی که ملاک ما برای برتری بودند در سرعت پردازنده و رم خلاصه می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی شاخص های دیگری از قبیل سیستم عامل، الگوریتم پردازش اطلاعات، تکنولوژی های متنوع در پردازنده ها، عمر باتری ، گرافیک داخلی و هزاران شاخص…    ادامه مطلب 

سال جدید مبارک !

سال جدید مبارک

سلام خدمت همه یاران  همیشگی سایت ویا دولوپرز ،   پیشاپیش سال جدید رو بهتون تبریک میگیم . امیدواریم که سال جدید مملو از موفقیت های بزرگ برای همه ما باشه . به مناسبت سال جدید ، ما در ویا دولوپرز سعی داریم شادی حاصل از سال نو رو  به نحوی  با هم تقسیم کنیم.  از این رو با توجه به درخواست کاربران عزیز در ایام عید نوروز از تاریخ پنجم فرودین  ( 1398/1/5) لغایت…    ادامه مطلب 

میکرو لرنینگ (micro-learning) چیست ؟

میکرو لرنینگ چیست ؟ امروزه ، با پیشرفت و رشد فناوری ، متدهای آموزشی نیز دستخوش تحول و تغییر گردیده است . در گذشته دفتر و قلم و تخته سیاه نماد آموزش بود اما اکنون متدهای آموزشی کاملاً تغییر پیدا کرده است . این روزها همه مردم با متدهای نوین و مدرن آموزش آشنا هستند مانند آموزش از راه دور، آموزش الکترنیکی ، آموزش مجازی  و میکرو لرنینگ . آموزش خرد (…    ادامه مطلب 

نحوه یادگیری یک زبان برنامه نویسی – پارت دوم

نحوه یادگیری یک زبان برنامه نویسی – پارت دوم در مقاله “نحوه یادگیری یک زبان برنامه نویسی – پارت اول “ به شرح نکاتی درباره نحوه یادگیری زبان های برنامه نویسی پرداختیم و در ادامه به بررسی سایر نکات می پردازیم : نکته 4 :در زمان یادگیری بازی کنید منظور ما از بازی  PUBG یا DOTA 2  نیست . وقتی سعی می کنید مبانی زبان برنامه نویسی را بیاموزید، باید سؤال کنید….    ادامه مطلب 

نحوه یادگیری یک زبان برنامه نویسی – پارت اول

نحوه یادگیری یک زبان برنامه نویسی – پارت اول اگر می خواهید یک برنامه نویس عالی باشید ، اگر قصد تدریس یک زبان برنامه نویسی دارید و حتی اگر می خواهید در یکی از رشته های علوم رایانه و فناوری اطلاعات متخصص شوید باید یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید و بدین منظور باید نکاتی را برای شروع کار بدانید. در این مقاله قصد داریم نکات و ترفندهای بسیار مفیدی ارائه دهیم…    ادامه مطلب 

روزانه چند ساعت کد بزنیم ؟

روزانه چند ساعت کد بزنیم ؟ کد نویسی یک هنر است که مهارت های مغز انسان را توسعه می بخشد و تمایل به فکر کردن درباره الگوریتم ها و منطق دارد. به نظر من کد نویسی یک اعتیاد است . در اینجا چند موضوع هست که باید مورد بررسی قرار گیرد. کد نویسی با تمرکز بعضی از افراد تصور می کنند کد نویسی کار بسیار دشواری است و آنها نمی توانند برنامه…    ادامه مطلب 

ساخت بازی دو بعدی پونگ – توپ دنباله دار

ساخت بازی پینگ پونگ دو بعدی با یونیتی

ساخت بازی دو بعدی پونگ – دنباله دار کردن توپ تو مقاله قبلی بازی پونگ رو ساختیم . یکی دیگه از کارهایی که میشه با این بازی انجام داد  دنباله دار کردن توپ هست . اما اینکه توپ دنباله دار چیه و چجوری پیاده سازی میشه موضوع این مقالست . خروجی که قراره ببینیم اینطوریه : خب فکر میکنم متوجه شدین منظورمون از دنباله دار کردن توپ چیه. بنابراین میریم سراغ ساختش…    ادامه مطلب